Sydney!

3 oktober 2016 - Sydney, Australië

Hallo lieve allemaal aan de andere kant van de wereld,

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit Australie! Ik ben nog steeds in Sydney. In de wijk Kings Cross. Heb, afgezien van de eerste 2 nachten, continu in hetzelfde hostel gezeten. Voor vannacht ben ik even verhuisd omdat het hostel vol zat. Gelukkig mag ik morgen terugkomen . Het hostel is eigenlijk beetje krakkemikkig maar het is goedkoop, ligt tegenover het station en zit vol met leuke mensen. Iedere avond zitten we met een club op het dakterras te ouwehoeren, te kaarten, wijntjes te drinken, en muziek te luisteren. Gezellig!

Eigenlijk heb ik nog niet zo heel veel spectaculairs gedaan. Het weer was niet best en ik ben vooral bezig geweest met het regelen van zaakjes zoals een bankrekening, belastingnummer en mijn certificaat om met alcohol te mogen werken. Jaja, daar heb ik een hele dag voor in de schoolbanken gezeten. En geslaagd! ;).

Sydney is een enorme stad! Je zit hier makkelijk 2 uur in de trein om naar een ander deel van de stad te gaan. Ik zit wel zo’n beetje in het centrum waardoor het makkelijk is om van hieruit rond te reizen. Zo ben ik vorige week naar Bondi beach gegaan en heb daar de Bondi to Cogee walk gedaan. Een supermooie wandeling langs verschillende strandjes.

De week daarvoor ben ik, met een clubje uit het hostel, naar de blue mountains gegaan. Een national park waar je prachtige uitzichten hebt. Hier hebben we een paar uur flink gewandeld. Zo flink dat ik er 3 dagen later nog spierpijn van had. Maar, het was het helemaal waard!

Uiteraard heb ik hier ook flink door de stad gestruind en het Opera House en de Harbour Bridge gezien. Ik heb natuurlijk veel meer gezien maar zal het even bij deze highlights houden. Ik had dat opera house trouwens een stuk kleiner verwacht!  'S Avonds is de stad eigenlijk 10x mooier met alle lichtjes. Van de week een avondwandeling gemaakt en ergens aan het water neergestreken met een wijntje. Prachtig uitzicht op de brug, de stad en.... het Opera house! Dat was een geluksmomentje .

Gister heb ik mijn eerste dag gewerkt! Dat was gaaf! Ik heb als serveerster op een Captain Cook cruise gewerkt. Het was maar een dienst van 4 uurtjes maar ze hebben me meer diensten beloofd. Dat is maar goed ook want een apenpakkie is een vereiste en dat moest ik zelf aanschaffen. Gister hebben we 400 voetbalsupporters naar het stadion gebracht. Het was mijn taak om ze vooral tevreden te houden en te voorzien van fingerfood. Volgens mij ben ik daar best in geslaagd. Ik heb maar 1 echte blunder begaan. Een glas, gevuld met vorken, liet ik van m’n dienblad sodemieteren waardoor het dek plots gedecoreerd was met zo’n 20 vorken. Ik heb het dan wel meteen goed gedaan door dezelfde fout zo’n 15 min. later gewoon nog een keer te maken (wel op een hoger dek ).

Ik was heel blij met dit dienstje! Ik begon me net een beetje doelloos te voelen dus dit was heel welkom. Ik heb nu besloten hier nog 2/3 weken te blijven. Als het werk dan goed bevalt blijf ik misschien wel langer. Zo niet, dan ga ik verder maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!

Lieverds, ik ga er een eind aan breien. Ik heb zo mn best gedaan om het kort te houden maar dat is nou eenmaal niet mn sterkste kant. Hoop dat jullie het toch leuk vinden om te lezen! Verhalen over hoe daar alles gaat zijn ook heeeeel erg welkom!!

Dikke kus en tot de volgende!

Ps: via whatsapp ben ik gewoon nog te bereiken op mijn oude nummer. Niks aan veranderen dus. Voor sms/bellen heb ik hier een nieuw nummer: +61 406358486

1. Sjef:
    3 oktober 2016
    Hoi Sara,
    Gaaf dat je de stap genomen hebt om naar Australie te gaan, je hebt nu de kans. Beetje vergelijkbaar met mijn zoon Joep, die momenteel ook in Australie stage loopt. Hij werkt nu op een tuin architecten bureau in Nw Castle. Joep is pas ook nog in de blue mountains geweest, ik heb er foto's van gezien. Erg mooi. Sara heel veel succes in Sydney, geniet, leer en leef. groetjes Sjef
  2. Margaretha:
    3 oktober 2016
    Lieve Sara
    Wat fijn om je verslag te lezen. Hoe en wat je daar doet en ziet en duidelijk niet alleen verloren in een wereldstad rondsjouwt. Je doet het gewoon hartstikke goed! En dan ook nog zo'n keurig apenpakje. Zo noemde ik vroeger mijn zusterjurk ook !Het thuisland hier is natuurlijk veel gewoner en minder opwindend, maar ik heb wel een toepasselijk (volgens mij) spreukje voor je: when nothing is sure, everything is possible! Mooie dag gewenst!Liefs Margaretha en Jur