Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne

24 december 2016 - Melbourne, Australië

Lieve allemaal!!!

Hier weer even een update vanuit Australië. Weer vanuit Melbourne maar ben er even op uit geweest .

Het 'hippiebusje-project' heb ik even vooruit geschoven. Ik heb namelijk een baantje gevonden waarmee ik eerst wat geld wil verdienen om dat project te financieren .

Ik ben aangenomen bij een bedrijf dat vakanties organiseert voor mensen met een beperking. Ik ga in Januari een week met ze mee naar een country musicfestival en in februari mee met een cruise!! Als begeleider dus... Op 26 december mag ik even oefenen want dan zal ik 2 personen op gaan vangen hier in Melbourne en ze de volgende dag uitzwaaien als ze op hun vakantie gaan.

Na mijn laatste bericht voelde ik wel dat ik even op avontuur wilde. Zat al 4 weken vrij weinig te doen in Melbourne dus besloot ik om een bus naar Adelaide te boeken.

Er was mij verteld dat Adelaide meer een dorp dan een stad was. 'Klinkt goed!' dacht ik.. Dat viel een beetje tegen. Voor mij was het gewoon weer een andere drukke stad maar dan wat kleiner.

Maar.. aan de rand van die stad is het wel heel mooi! Ik heb een dag een fiets gehuurd (met helmpie haha) en ben naar een paradijs van een strand gefietst! Ook heb ik een wijntoer gedaan in de Barossa valley. Prachtige omgeving en heerlijke wijnen! (Veel ook.. )

En toen zag ik een oproep op Facebook van een man die een reisgenoot zocht om met hem mee te reizen naar Melbourne via de Great Ocean Road! In een busje!

Meteen op gereageerd en ik mocht mee! Best spannend aangezien ik de beste man voor geen meter kende natuurlijk. En iets wat ik in Nederland nooit gedaan zou hebben. Het bleek een hele goede beslissing!

Met mijn zakmes in m'n zak (je weet maar nooit haha) zijn we afgelopen maandag vertrokken op avontuur met een geweldig kampeerbusje met daktent!! Gelukkig bleek het geen enge vent te zijn maar was het heel relaxed en hebben we een geweldige roadtrip gehad!

Ben gisteren weer veilig aangekomen in Melbourne. Prachtige natuur gezien, koala's, kangoeroes en papegaaien. Gekampeerd op gratis kampeerplekken in de middle of nowhere, een flinke hike gedaan om een zeehonden kolonie te zien, verrekt van de kou in de avonden, via een mini Ferry naar een van de kampeerplekken gevaren en heeeel veeeel foto's gemaakt!

Vanmiddag komt Linda. Gaan we lekker kerst vieren (op het strand met 35 graden ) en daarna vliegen we naar Darwin voor een mini vakantie in een grote vakantie haha.

Iedereen hele fijne dagen gewenst!!  Mis jullie wel een beetje in deze tijd hoor!

Dikke kus en knuffels!

1. Naomi:
    Ziet goed uit!
    Leuke vent....
    En wat een mooie foto's weer!
  2. Ilona:
    24 december 2016
    Super super gaaf weer sara...de fotos ook geweldig. De papagaaien..zo herkenbaar.
    Geniet er maar van.
    Hele fijne kerst ook voor jou.
    Liefs Ilona
  3. Heidy en Ko:
    24 december 2016
    Mooie avonturen Saar! Jij ook een Merry Xmas en een heel avontuurlijk, gezond en liefdevol nieuw jaar! Geniet van elk moment! Liefs xx