Darwin - Alice Springs - Uluru - Melbourne

11 februari 2017 - Melbourne, Australië

Hallo lieve kaaskoppies,

Hoe is het daar? Hier gaat het gelukkig nog steeds goed! Het is alweer even geleden dat ik een update heb geschreven en heb wel weer wat te vertellen!

Sinds het laatste bericht hebben we de feestdagen gehad, ben ik op een geweldige vakantie geweest met Lin, heb ik gewerkt en weer nieuwe plannen gemaakt! .

Kerst hebben we op het strand gevierd. 35 graden! Coolboxje mee en kerstmuts op.. Een bijzondere ervaring! Op kerstavond heb ik, via Skype,  om de nek van m'n lieve broer (die besloot eindelijk naar nl te komen het jaar dat ik er niet ben!) mee mogen genieten van de Nederlandse gezelligheid! Heel gaaf!

Darwin met Lin was fantastisch! Darwin zelf was trouwens niet spectaculair aangezien vrijwel alles dicht was vanwege het regenseizoen maar we zijn vanuit Darwin naar het red center gegaan. Uluru! De grote rode berg in het midden van Australië. Heel bijzonder!

Eerst een busreis van 23u naar Alice Springs! Onderweg hebben we een stop gemaakt bij een klein dorpje genaamd: Mataranka. Ze zouden daar natural springs hebben, vandaar... Om daar te komen was nog een heel (supergaaf!) avontuur! De weg was overstroomd dus de bus kon niet verder. Van die hele enorme Greyhound bus hoefden alleen Lin en ik eruit haha. Ze kwamen ons ophalen met een roeibootje om ons naar de accommodatie te brengen. Wij met al onze rotzooi in dat bootje! Tussen de krokodillen door! Geweldig! De natural Springs waren ook mooi!

Volgende dag naar Alice Springs van waar we de 'Rocktour' hebben gedaan. Een georganiseerde tour langs Kings Canyon, Uluru en Kata Tjuka. Prachtig, superheet (+/- 40 graden!) en heel bijzonder om te zien! S nachts sliepen we in swags (een soort slaapzak van tentdoek) onder de sterren. (Tussen de slangen en schorpioenen, ieeehhhh!). Overdag veel gehiked en veel gelachen met onze mede reisgenoten in de bus.

Eenmaal terug in Darwin zijn we nog naar de Jumping crocs geweest en Litchfield np. Die crocs waren ongelooflijk! Zo groot en zo dichtbij! Litchfield was ook mooi! Gezwommen onder enorme watervallen!

Toen terug naar Melbourne. Afscheid genomen van Lin die lekker naar Nieuw Zeeland is vertrokken. En ik aan het werk.

Ik heb nu 2 vakanties begeleid en het was een geweldige ervaring! De eerste was een week bij het Country music festival in Tamworth. De tweede was een cruise langs zuid Australië. Beiden heel gaaf! Hard werken en lange dagen maar wat een kans om zoiets mee te mogen maken!

Nu ben ik weer 1 week terug in Melbourne. Gisteren heb ik een ticket geboekt naar Thailand! Wiehaaa!!! Heb er zin in en heb allerlei plannen: Laos, Myanmar, Taiwan! Geen flauw idee wat er allemaal van gaat komen. Het idee is om nog wel terug naar Australië te gaan maar who knows..

Ok lieverds, ga er weer een eind aan breien! Volgende bericht ws vanuit Azië! Overmorgen vertrek ik al!

Hoor ook graag hoe het met jullie gaat!

Dikke kussen en knuffels!

1. Ilona:
    11 februari 2017
    Super gaaf Sara...en nu naar Azie..wat een ervaringen.
    Je geniet er duidelijk enorm van. Heerlijk om je te kunnen volgen.
    Ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    Lieve groetjes Ilona
  2. Heidy en Ko:
    11 februari 2017
    Sounds like a real adventure, sounds like fun! En nu weer door naar t volgende avontuur. Geweldig! You go girl!!! Stay safe en GENIET!! Liefs Heidy en Ko
  3. Margaretha:
    11 februari 2017
    Lieve Sara.....dream it, wish it, do it......dat staat op een bordje bij ons in de keuken. We vonden dat in een klein winkeltje op Marken, na onze eerste grote zeiltocht over zee. Nou dit is wel ons motto geworden. Maar daar moesten we wel ongeveer 60 voor worden, om dat te ontdekken. En jij doet dat nu al. Geweldig. En wat een mooie en verrassende ontmoetingen heb je dan in de wereld. Dus ga door en vergeet niet ooit weer thuis te komen. Met ons gaat het dus heel goed. We hebben vanuit Zweden over de meren in Noorwegen geschaatst, met 2 gidsen. Prachtig en groots. Volgende week op de lange latten en op sneeuwschoenen in Zwitserland, met onze hele ploeg (klein)kinderen, dan een maand later.....nou dat hoor je nog, alle vervolgplannen. Veel liefs en veel goeds Jur&Margaretha
  4. Monique en Wouter:
    14 februari 2017
    Lieve Sara,
    Wij genieten heerlijk mee van je avonturen dus blijf lekker schrijven. Wouter en ik hebben balletwee de griep ik begin beter te worden maar Wouter heeft het goed te pakken.
    Heel veel plezier in Thailand we zien de verhalen tegemoet.
    Dikke knuffel van ons