Melbourne

2 december 2016 - Melbourne, Australië

Lieve allemaal,

Dat is even geleden zeg. De tijd vliegt hier! Ben alweer ruim 2 maanden weg, voelt eigenlijk toch korter.

Op dit moment zit ik in Melbourne (in de Collinwood Library om precies te zijn). Ongeveer 3 weken geleden ben ik met de nachtbus van Sydney naar Melbourne gereisd. Een goede stap want Melbourne is een hele gave stad! De sfeer is een stuk relaxter dan in Sydney en er zijn zo ontzettend veel leuke barretjes en restaurant! Niet zo goed voor mn portemonnee (en mn lever) maar wel heel gezellig!
De laatste weken in Sydney heb ik vooral gewerkt. Ik heb nog een dienstje in mn apenpakkie mogen werken.. Verder heb ik nog een paar dagen voor Hello Fresh gewerkt. In dit baantje moest ik de hele dag op deuren kloppen en mensen een Hello Fresh pakket verkopen. Nou, dat heb ik dus 3 hele dagen volgehouden! Weer wat geleerd: Sales is niets voor mij. En dat is zacht uitgedrukt...

De laatste 2 weken heb ik in een warehouse gewerkt. Dat is dus geen warenhuis maar meer een soort pakhuis. Ik heb daar duizenden schoolexamens geteld en gescand en ingepakt. Een ongelooflijk uitdagende baan dus ;-). Het was beetje saai maar goed te doen. En natuurlijk op zich heel leuk om eens mee te maken!

Toen dus naar Melbourne. Ik zit hier nu in een hostel boven een metalcafe haha. Iedere dag, en vooral 's nachts, is het behoorlijk lawaaierig maar de mensen zijn heel relaxed en aardig en dat is de reden dat ik er nog zit. Ok, het feit dat ze een hostelkat hebben (die bij mij in bed slaapt) is een andere reden :-).

Het eerste weekend ben ik meteen de stad weer uitgereisd om op bezoek te gaan bij Linda op de farm. Dat was ontzettend gaaf! Ik was behoorlijk onder de indruk van wat ze daar allemaal moet doen en doet. Daarnaast was het natuurlijk heel fijn om elkaar weer even te zien. Linda heeft een gaaf filmpje van het weekend gemaakt wat op facebook staat. Voor de geinteresseerden..

Het wordt hier nu echt zomer. Gisteren was het 29 graden en heb ik heel de dag aan het strand gelegen. Zondag wordt het 34 graden! Dat wordt de heetste dag tot nu toe. Ben benieuwd want 29 graden was al echt heet. De temperaturen hier zijn niet te vergelijken met de temperaturen in Nederland. Ik smeer me continu in met factor 50 anders verbrand ik hier levend.

Op het moment ben ik aan het kijken of ik ergens een auto/busje kan kopen om daarmee rond te gaan touren. Dat lijkt me zo gaaf en is ook eigenlijk echt hoe ik het reizen door Australie in gedachte had. Ik hoop dat ik snel een goed exemplaar kan vinden. Misschien wel zo'n echte hippiebus, hoe gaaf zou dat zijn?! Niet echt praktisch misschien, maar toch...

Hoe gaat het allemaal daar? Het begint behoorlijk koud te worden begrijp ik? Zijn jullie naar Glow en DDW geweest?

Hoop dat alles goed gaat met iedereen! Dikke kus en knuffels weer!

1. Ilona:
    2 december 2016
    Super gaaf weer te lezen. Wat zou dat gaaf zijn...een.hippiebusje. ik zie je al helemaal gaan.
    Ja weet nog dat de temperaturen echt anders zijn...geeft goede herrineringen jouw verhalen. Haha..zie je al de deuren langs gaan om te verkopen...nee niet jouw ding.

Geniet verder Sara..heerlijk om.te lezen.
    Lieve groetjes Ilona
  2. Karin:
    Hee saar
    Klinkt ontzettend goed! Alleen al dat wonen boven een metalbar is al fantastisch.
    Hie is t koud en saai dus je mist nix!!
    Veel succes met t vinden van de hippiebus
    Xxx
  3. Naomi:
    He Saar,

Weer leuk om wat te lezen! Gaaf hoor, als ik je verhalen lees dan krijg ik alweer goede herinneringen aan mijn tijd down under. Maar wat jij doet heerlijk geniet ervan want de tijd vliegt voorbij!
    Hier is het koud!! Twee lekkere dagen gehad met beetje zonnetje nu weer vies .
    Een auto kopen zeker doen!! Echt de moeite waard alhoewel het hostel part ook iets heeft hoor. Auto ben je veel meer op jezelf.
    Succes met de roadtrip!
    Hier gaat alles goed!
    Liefs joep, Naomi en Morris
  4. Denise:
    2 december 2016
    Saar leuk weer een verhaal van jou! Ik lees ze met plezier. Wat maak je gave dingen mee. Volkswagen hippie bus een lichtblauwe met witte, yeah heel leuk! Als je die graag een wil lukt het jou om die te vinden ik zie de foto's wel verschijnen ;) groetjes Denise
  5. Martie:
    2 december 2016
    Ha Saar, Wat leuk om je reisverslag te lezen en wat heb je al weer veel meegemaakt. Lijkt me een heerlijke tijd enne.. aan de deur verkopen, wat een giller, dat zit niet in onze genen gelukkig maar! En je valt dus elke avond ritmies in slaap. Hier wordt het langzaam winter, laagste score tot nu toe -8,4 graden. DDW en Glow waren weer mooier en drukker dan de voorgaande jaren, misschien dat Eindhoven toch nog een echte cultuurstad gaat worden.
    Heel veel plezier en lekker genieten, dag lieve Saar, xx
  6. Monique en Wouter:
    3 december 2016
    Lieve Saar
    Heerlijk om weer wat te horen van je. Je geniet en dat is helemaal de bedoeling.
    Hou ons maar lekker op de hoogte
    Geniet maar dikke kussen van ons Monique en Wouter